آغاز به کار محتاطانه در نقاط مختلف جهان

به گزارش مهسان بلاگ، اروپا در حالی برای بازگشایی و کار آماده می شود که نیویورک همچنان در صدر مرگبارترین شهرها از لحاظ همه گیری کرونا است.

آغاز به کار محتاطانه در نقاط مختلف جهان

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت های سراسر جهان اکنون درباره چکونگی و زمان کاهش محدودیت ها و قرنطینه که اکنون بیش از نیمی از جهان را در خانه هایشان گیر انداخته و اقتصاد جهان را فلج کرده، صحبت می کنند.

اروپا با نشانه هایی مثبت از بهبود شرایط کرونایی در روز یکشنبه روبرو بود؛ اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و انگلیس کاهش در میزان مرگ و میرهای بیماران مبتلا به کرونا داشتند.

براساس آمار اعلامی از سوی خبرگزاری فرانسه، آمار تلفات کرونایی ها در سراسر جهان به حدود 165 هزار تن رسیده و حدود 2.3 میلیون تن مبتلا هستند.

شواهد نشان میدهد که قرنطینه و فاصله اجتماعی فرایند شیوع و ابتلای ویروس را کند می کند. اما بسیاری از کشورها برای کاهش فشارها بر اقتصاد ملی مجبور شده اند ممنوعیت ها را کاهش دهند و ترددها را روان تر کنند.

اسپانیا اما همچنان قرنطینه را ادامه داده اما گفته است محدودیت ها برای خروج بچه ها را کاهش داده است. در سوئیس، دانمارک و فنلاند نیز مغازه ها و مدارس باز شدند.

در آلمان برخی مشاغل از روز دوشنبه اجازه کار دارند و این کشور اعلام کرده که گسترش ویروس تحت کنترل است اما ایتالیا که زمانی بدترین شیوع را در اروپا داشت در حال سبک سنگین کردن محدودیت ها است.

اسپانیا نیز روز یکشنبه 410 مورد مرگ در اثر کرونا خاطرنشان کرد که کمترین میزان طی یک ماه گذشته بود؛ آماری که به گفته وزیر بهداشت امیدوارکننده بودند.

فرانسه گفته است قرنطینه سراسری یک ماهه ثمربخش بوده و آمار تلفات کرونا و بستری در بیمارستان ها کاهش داشته است.

نخست وزیر فرانسه گفته است که در اپیدمی کرونا به نشانه های مثبتی رسیده ایم اما هنوز از بحران نگذشته ایم.

در انگلیس دولت جانسون درگیر انتقادهای تازه ای به دلیل عدم واکنش مناسب به این پاندمی در روزهای اولیه و کمبود تجهیزات پزشکی شده است.

آمریکا با تعداد 759 هزار مورد مبتلا و 41 هزار مرگ بدترین آمار را در جهان داشته است. اما فرماندار نیویورک گفته است از اوج گذشته ایم و نشانه هایی از فرایند کاهشی داریم.

به هر حال برخی اعتراضات به دستور در خانه بمانیم و عدم شروع به کار در برخی ایالت های آمریکا انجام شد؛ کلورادو، تگزاس، مریلند، نیوهمپشایر و اوهایو شاهد این اعتراضات بودند؛ برخی در خیابان ها و برخی دیگر با ماسک و وسایل حفاظتی در خودروهایشان.

در برزیل نیز رئیس جمهور بولسونارو مدعی شده که تهدید ابتلای ویروس کاهش یافته و خود نیز به همراه صدها معترض در خیابان های برایزیلیا به دستور در خانه بمانیم فرماندار اعتراض کرد.

برزیل در آمریکای لاتین بدترین شرایط داشت و تلفات کرونا در این کشور تا روز یکشنبه به 5 هزار تن و تعداد مبتلایان به 100 هزار تن رسید.

به هر حال این پاندمی اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است. کشورهای فقیر و پرجمعیت دولت ها برای اعمال محدودیت و قرنطینه مشکل جدی دارند.

در آمریکا 22 میلیون نفر شغل های خود را از دست داده اند و مراکز توزیع غذا از همیشه شلوغ تر است.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45760

به "آغاز به کار محتاطانه در نقاط مختلف جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز به کار محتاطانه در نقاط مختلف جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید