افتتاح نمایشگاه دوازدهمین حراج تهران با حضور چشمگیر هنرمندان انقلابی

به گزارش مهسان بلاگ، نمایشگاه آثار دوازدهمین حراج تهران صبح امروز در هتل پارسیان آزادی و با حضور هنرمندان انقلابی افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه دوازدهمین حراج تهران با حضور چشمگیر هنرمندان انقلابی

به گزارش خبرنگار ، دوازدهمین حراج تهران با رویکرد هنر معاصر و با مدیریت علیرضا سمیع آذر، صبح امروز کار خود را در هتل پارسیان آزادی شروع کرد.

در این دوره 118 اثر از هنرمندان پیشکسوت و جوان هنر معاصر به نمایش درآمده و قرار است مراسم چکش زنی آثار، روز آدینه با اجرای حسین پاکدل برگزار گردد.

گران ترین اثر دوازدهمین حراج تهران تابلوی نقاشیخط حسین زنده رودی با عنوان قوس آبی نیلگون است که بین 3 تا 4 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

یکی از نکات قابل توجه این دوره از حراج، حضور چشمگیر هنرمندان انقلابی است. حبیب الله صادقی نقاش انقلابی است که آثار زیادی با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مضامین مذهبی به ویژه عاشورا خلق نموده است. اثر این هنرمند روز آدینه با قیمت اولیه 30 تا 40 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

ایرج اسکندری از دیگر هنرمندان انقلابی است که برای نخستین بار در دهمین دوره حراج حضور پیدا کرد. در دوره دوازدهم تابلویی پنج لته ای و بدون عنوان از اسکندری که با ترکیب مواد روی تخته خلق نموده و قیمت پایه آن 50 تا 70 میلیون تومان برآورد شده، به نمایش درآمده است.

مرتضی گودرزی دیباج که سال ها ریاست بخش هنر های تجسمی حوزه هنری را بر عهده داشته است، در دوره دوازدهم با اثری بدون عنوان حضور یافته و تابلوی او با قیمت اولیه 30 تا 40 میلیون تومان چکش می خورد.

سعید صادقی از عکاسان دوران جنگ تحمیلی تا به امروز در سه دوره حراج هنر معاصر در سه سال پیاپی حضور پیدا نموده است. او چهارمین حضورش را در حراج تهران تجربه می نماید، در دوازدهمین دوره این رویداد، با یک تابلو عکس مربوط به واقعه خرمشهر، نامش در لیست اسامی هنرمندان حاضر در حراج ثبت شده است.

حسن روح الامین هنرمند نقاش و تصویرگر جوانی که در زمینه هنر مقاومت شناخته شده است برای دومین بار در دوازدهمین حراج تهران با اثری مربوط به مجموعه عصیان حضور دارد.

یاران فکه عنوان تابلو عکسی از جاسم غضبان پور از عکاسان شناخته شده و علاقه مند به مضامین دفاع مقدس است که برای نخستین بار از این عکاس در دوازدهمین دوره این رویداد به حراج گذاشته می گردد.

هانیبال الخاص نیز اثری با مضمون انقلابی در حراج این دوره است؛ اثری بدون عنوان که مربوط به سال 1357 و بحبوحه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است. پیش از این اثر دیگری از الخاص با همین مضمون و با عنوان انقلاب در حراج تهران به فروش رفته بود.

لازم به ذکر است بازدید از آثار این دوره تا فردا در هتل پارسیان آزادی برای عموم آزاد است. مراسم چکش زنی هم روز آدینه ساعت 18 برگزار می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32897

به "افتتاح نمایشگاه دوازدهمین حراج تهران با حضور چشمگیر هنرمندان انقلابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایشگاه دوازدهمین حراج تهران با حضور چشمگیر هنرمندان انقلابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید