بازار نفت مهم ترین محور مذاکره با مقام های روسی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بیژن زنگنه شامگاه (یکشنبه، 30 آذرماه) در بدو ورود به مسکو درباره این سفر اظهار کرد: ما در این سفر دیدارهایی با مقام های دولتی روسیه و همچنین شرکت های نفتی این کشور خواهیم داشت، اما مهم ترین بحث ما آنالیز آخرین تحولات بازار جهانی نفت است که در وضع حساسی قرار گرفته است.

بازار نفت مهم ترین محور مذاکره با مقام های روسی

وی یادآوری کرد: روسیه چند سالی است به همراه اعضای سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) و دیگر متحدان، نقش بسیار سازنده و مؤثری را در اوپک پلاس ایفا می نماید.

وزیر نفت گفت وگو درباره روابط دوجانبه تهران و مسکو را محور دیگر این سفر دو روزه عنوان نمود و درباره ملاقات اخیر الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان اظهار کرد: رایزنی بین اعضای اوپک و متحدانش همواره مؤثر بوده است، همان گونه که گفتم روسیه نقش خوبی در این میان ایفا نموده است.

طبق اعلام وزارت نفت، زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا ایران آماده بازگشت به بازار نفت است، هم اظهار کرد: زود است در این باره صحبت کنیم.

اعضای ائتلاف اوپک پلاس به تازگی تصمیم گرفتند توافق کاهش فراوری نفت خود را در ماه ژانویه سال 2021 میلادی روزانه 500 هزار بشکه تسهیل نمایند و برای آنالیز تعدیل بیشتر در ماه های آینده نشست های ماهانه داشته باشند.

بر این اساس، کاهش فراوری روزانه فراورینمایندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس از رقم 7 میلیون و 700 هزار بشکه در ماه ژانویه 2021 با افزایش روزانه 500 هزار بشکه ای در ژانویه 2021 به 7 میلیون و 200 هزار بشکه در روز می رسد.

کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا نیز بر اساس این توافق از کاهش فراوری معاف شدند.

منبع: ایسنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 72103

به "بازار نفت مهم ترین محور مذاکره با مقام های روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار نفت مهم ترین محور مذاکره با مقام های روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید