ترامپ در حال آنالیز طرح فرانسه درباره ایران است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی بیست، بعضی منابع غربی مدعی انتشار جزئیاتی از طرح رئیس جمهور فرانسه در ارتباط با میانجی گری در روابط آمریکا و ایران شده اند.

ترامپ در حال آنالیز طرح فرانسه درباره ایران است

در همین ارتباط، این منابع مدعی شده اند که طرح امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره خط اعتباری 15 میلیارد دلاری برای خرید نفت از ایران، شامل مصاحبههای منطقه ای با ایران در آینده نیز خواهد بود.

از سوی دیگر گفته شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا مخالفتی با این طرح نشان نداده و در حال آنالیز پیشنهاد فرانسه هستند.

در ادامه جزئیات طرح فرانسه گفته شده است که در برابر پول (اعتبار 15 میلیارد دلاری)، ایران باید به پایبندی به توافق هسته ای با قدرت های جهانی که در سال 2015 منعقد شد بازگردد و تهران همچنین باید با عدم تهدید امنیت خلیج فارس و عدم ممانعت از دریانوردی در این منطقه موافقت کند.

در طرح فرانسه همچنین تعهد تهران به انجام گفت وگوهای منطقه ای خاورمیانه ای نیز در آینده ذکر شده است.

در این گزارش به نقل از منابعی که آگاه اعلام شده، همچنین پیش بینی شده است که ترامپ یا با همکاری با طرح فرانسه موافقت می نماید یا اینکه بعضی تحریم ها علیه تهران را تسهیل می نماید، هرچند در حال حاضر نیز ترامپ دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران را در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نظر گرفته است.

هنوز منابع رسمی در فرانسه و یا در آمریکا به انتشار جزئیات موسوم به طرح فرانسه واکنشی نشان نداده اند، اما امانوئل ماکرون پیش از این اعلام نموده بود که در کوشش است تا با میانجی گری در روابط تهران و واشنگتن از تشدید تنش ها در منطقه جلوگیری کند.

از سوی دیگر انتشار جزئیاتی موسوم به طرح فرانسه در شرایطی انجام شده است که پیش از این ایران هرگونه مذاکره را منوط به لغو و تعلیق تحریم ها عنوان نموده بود و به نظر می رسد تداوم تحریم های آمریکا همچنان بزرگترین مانع هرگونه مذاکره و مصاحبه با ایران است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17060

به "ترامپ در حال آنالیز طرح فرانسه درباره ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در حال آنالیز طرح فرانسه درباره ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید