تصویب کلیات طرح اصلاح ماده (5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- نمایندگان مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی به صورت دوشوری موافقت کردند.

تصویب کلیات طرح اصلاح ماده (5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان برسی گزارش کمیسیون اجتماعی با کلیات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی به صورت دوشوری با 179 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 255 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

آقای، ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس در تشریح طرح اصلاح ماده (5) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی گفت: این طرح به نفع کارگران است، زیرا اکنون فقط 800 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری کارگران تحت پوشش بیمه هستند و 600 هزار نفر از آن ها بیمه نیستند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شرح داد: اکنون میلیون ها نفر از خانواده های اقشار کارگری چشمشان به مجلس انقلابی است، زیرا در شرایط کنونی برای بیمه این افراد 9 هزار میلیارد تومان کسری وجود دارد و اگر این طرح تصویب نشود، افراد جدید نمی توانند احراز شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: این قشر ضعیف هیچ پارتی ندارند و تمام امیدشان به نمایندگان مجلس یازدهم است لذا باید برای بهبود شرایط زندگی این افراد تلاش مضاعفی صورت گیرد.

آقای محمدباقر قالیباف در جریان بررسی این طرح گفت: با توجه به حساسیت موضوع بیمه کارگران و همچنین طرح های متعددی که در این رابطه ارائه شده و مغایرت با اصل 57 و 75 در هیأت رئیسه تصمیم گرفته شد به این امر به صورت دوشوری رسیدگی شود لذا طرح مذکور به صورت دوشوری به رأی گذاشته می شود.

آقای مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در جریان بررسی طرح مذکور گفت: طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی سبب استقرار نظام تأمین اجتماعی فراگیر می شود.

وی شرح داد: اکنون 850 هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند در حالی که با توجه به منابع برای 70 درصد آن ها کسری وجود دارد و فقط برای 30 درصد از بیمه شدگان منابع وجود دارد لذا با این طرح می توان برای 5 میلیون نفر کارگر و افراد تحت تکفل آن ها بیمه پایدار در نظر گرفت که نشان می دهد کار بزرگی در کمیسیون اجتماعی مجلس اجرا شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 87123

به "تصویب کلیات طرح اصلاح ماده (5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب کلیات طرح اصلاح ماده (5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید