توافقنامه جدید همکاری میان ازبکستان و انگلیس

به گزارش مهسان بلاگ، متخصصان ازبکستانی و انگلیسی درباره پیش نویس توافقنامه جدید مشارکت و همکاری میان دو کشور به توافق رسیدند.

توافقنامه جدید همکاری میان ازبکستان و انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ترند، وزرات امور خارجه ازبکستان خاطرنشان کرد که کارشناسان ازبکستانی و انگلیسی درباره متن توافقنامه بین دولتی جدید درباره مشارکت و همکاری میان دو کشور که پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به اجرا در خواهد آمد به توافق رسیدند.

عبدالعزیز کامیلوف وزیر امور خارجه ازبکستان و گراهام استورات وزیر تجارت بین الملل انگلیس در نشستی در تاریخ 10 ژوئیه در لندن موضوعات مرتبط با این توافقنامه همکاری را مورد بحث قرار دادند.

در این دیدار اصلاحات جامعی که در حال انجام در ازبکستان هستند مورد تاکید نهاده شد و اعلام شد که با این اصلاحات چشم انداز جدیدی برای محافل کسب و کار دو کشور برای همکاری در تجارت، اقتصاد، سرمایه گذاری، امور مالی و دیگر زمینه ها فراهم می گردد.

بخش مطبوعاتی وزرات امور خارجه ازبکستان اضافه کرد اگر چه حجم معاملات تجاری میان ازبکستان و انگلیس در سال 2018 تقریبا با افزایش 40 درصدی به 235 میلیون دلار رسیده است اما دو طرف ظرفیت های بیشتری برای افزایش تجارت دوجانبه دارند.

طرفین نتایج بیست و چهارمین جلسه شورای تجاری و سرمایه گذاری ازبکستان و انگلیس را که در تاریخ 28 فوریه 2019 در تاشکند و با امضای اسناد اجرای پروژه هایی به ارزش بیش از 310 میلیون دلار برگزار گشت را مثبت ارزیابی کردند.

وزیر تجارت بین الملل انگلیس افتتاح خط اعتباری 1.25 میلیارد پوندی از سوی آژانس مالی صادرات انگلیس و حمایت لندن از ایجاد یک مرکز مالی بین المللی در تاشکند را عواملی مهم برای گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه ازبکستان نیز گفت که دو طرف به طور کلی آمادگی خود را برای حمایت از محافل کسب و کار دو کشور با هدف توسعه همکاری ها تایید کردند.

انگلیس یکی از بزرگترین همکاران مالی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است که مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2018 تقریبا به 235 میلیون دلار رسید.

هم اکنون در ازبکستان 567 شرکت با سرمایه گذاری سرمایه گذاران انگلیسی از جمله 396 شرکت مشترک و 162 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران انگلیسی در زمینه های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می نمایند.

انگلیس استقلال ازبکستان را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12207

به "توافقنامه جدید همکاری میان ازبکستان و انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقنامه جدید همکاری میان ازبکستان و انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید