فراوری اورانیوم را به 50 تُن می رسانیم ، احداث بزرگترین بیمارستان هسته ای غرب آسیا در البرز

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در سال های اخیر از فراوری 10 تن اورانیوم به 30 تن رسیده ایم و این میزان را به 50 تن خواهیم رساند.

فراوری اورانیوم را به 50 تُن می رسانیم ، احداث بزرگترین بیمارستان هسته ای غرب آسیا در البرز

فارس نوشت: علی اکبر صالحی در بازدید از سایت تحقیقات هسته ای کشاورزی و پزشکی البرز گفت: روند پیشرفت های هسته ای را در کشور خوب است و فعالیت های حوزه اکتشاف و استخراج و تحقیق و توسعه با پیشرفت های چشمگیر روبروست؛ در سال های اخیر از فراوری 10 تن اورانیوم به 30 تن رسیده ایم و این میزان را به 50 تن خواهیم رساند.

صالحی ادامه داد: در حوزه اکتشاف و استخراج، قدم های بلندی برداشته شده و پیروز شده ایم با توان داخلی بیش از 80 درصد ذخایر معدنی ایران را شناسایی نموده و خدمات متعددی به وزارت نفت، و مرکز تحقیقات زمین شناسی ارائه دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی، از بومی سازی فناوری های هسته ای خبرداد و گفت: سالن مدرن سانتریفیوژ که به تازگی راه اندازی شده، ظرفیت فراوری 60 سانتریفیوژ مدرن را در روز داراست و در زمینه تحقیق و توسعه نیز از فاز مهندسی معکوس به فاز طراحی رسیده ایم.

وی اضافه کرد: با تحقیق و توسعه روی سانتریفیوژهای جدید توانستیم نسل IR6 که اعتراض بسیاری از کشورهای خارجی را به دنبال داشت، نصب کنیم.

صالحی در ادامه از پروژه های هسته ای در حال ساخت اطلاع داد و گفت: بیمارستان عظیم هسته ای کشور در سایت البرز در زمینی به مساحت 10 هکتار در حال ساخت است که تنها 6 نمونه این بیمارستان در جهان ساخته شده است و مشابهی در منطقه غرب آسیا ندارد.

صالحی اضافه کرد: این بیمارستان فوق تخصصی برای درمان انواع سرطان به وسیله تابش یون های پروتون فعالیت خواهد نمود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طراحی و تامین اقتصادی تجهیزات این بیمارستان نزدیک به 200 میلیون یورو است که در حال حاضر تجهیزات آن سفارش داده شده و نیمی از هزینه آن هم تامین شده است که در صورت محقق شدن برنامه ها، این بیمارستان سال 1403 کاملا به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: همچنین پروژه ای درمانی تترا در تهران در زمینی به مساحت 33 هزار متر مربع با تجهیزات پزشکی بالغ بر 60 میلیون دلار در حال ساخت است.

صالحی گفت: طرح ساخت دو نیروگاه بزرگ هزار مگاواتی در کشور از دو سال پیش با بودجه 10 میلیارد دلاری شروع شده و در حال اتمام است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به هزینه های بالای پروژه های در حال ساخت گفت: به مردم صراحتاً اعلام می کنیم که با قدرت و قوت به حرکت خود برای پیشبرد اهداف هسته ای مان حرکت می کنیم و هیچگاه متوقف نبوده و متوقف هم نخواهیم شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16056

به "فراوری اورانیوم را به 50 تُن می رسانیم ، احداث بزرگترین بیمارستان هسته ای غرب آسیا در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری اورانیوم را به 50 تُن می رسانیم ، احداث بزرگترین بیمارستان هسته ای غرب آسیا در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید