جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در پی احیای فرهنگ ساکنان منطقه است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، ماراش اوغلی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو - جاده ابریشم، غذا را دروازه فرهنگ محلی و ملی برشمرد و اضافه نمود: غذا فرهنگ مردم منطقه را به نمایش می گذارد و برای توریست جذابیت دارد.

جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در پی احیای فرهنگ ساکنان منطقه است

وی اظهار داشت: مردم امروز در پی چشیدن غذاهای متنوع و سالم هستند، بنابراین یکی از راه های توسعه توجه به صنعت غذایی است.

معاون دبیرکل اکو با بیان اینکه غذا می تواند در بازاریابی، اقتصاد و فرهنگ نقش داشته باشد، توضیح داد: می توان با رقابت و تنوع بخشی به صنعت غذای سالم این زمینه مالی فرهنگی را تقویت کرد.

ماراش اوقلی ارتقا سطح کیفی غذاها، حمایت از رستوران ها و تولیدات محلی بر مبنای هویت بومی را در بخش غذا ضروری دانست و یادآور شد: امروزه 30 درصد هزینه های سفر در بخش غذا صرف می گردد بنابراین ظرفیت مطلوبی برای سرمایه گذاری است.

وی برگزاری نخستین جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو- جاده ابریشم را مایه مباهات خواند و بیان نمود: باعث افتخار است که این جشنواره در ایران برگزار می گردد و مطمئن هستیم که مردم زنجان با میهمان نوازی بسیار مناسب خود موجب رونق و گسترش این جشنواره خواهند شد.

ارتقای زیرساخت ها باعث توسعه ایران می گردد

معاون دبیرکل اکو همچنین در حاشیه این جشنواره در تبادل نظر با خبرنگاران رسانه های جمعی با بیان اینکه ایران کشوری زیبا و دارای پتانسیل رشد است، گفت: برای اینکه ایران توسعه یابد و گردشگری آن رونق بگیرد، باید مدرن تر و زیرساخت های آن تکمیل گردد.

های ری ماراش اوغلی اظهار کرد: ایران در حوزه گردشگری و تجارت، ظرفیت های مناسبی دارد اما باید برای رونق آن به ایجاد و تکمیل زیرساخت های مورد احتیاج بپردازد.

وی راهسازی، هتل سازی، استانداردسازی و تجهیز سیستم حمل و نقل، تسهیل جابجایی پول و صدور ویزا برای جذب گردشگر به ایران را ضروری دانست.

معاون دبیرکل اکو با بیان اینکه اکو می تواند زمینه ترغیب مردم برای سفر به کشورهای عضو اکو از جمله ایران را فراهم کند، اضافه کرد: اکو با کشف فرصت های توریستی و معرفی آن به کشورهای مختلف می تواند در توسعه و رونق کشورها موثر باشد.

وی توضیح داد: ایران مردمی پویا دارد و می تواند با تکیه بر منابع انسانی و تقویت ظرفیت های موجود از این بسترها به نحو مطلوبی استفاده کند.

ماراش اوغلی که در بدو ورود به زنجان از بازار زنجان بازدید داشت، زنجان را دارای فرصت های مناسب برای توسعه دانست و تاکید نمود: برای بهره برداری بیشتر از این ظرفیت ها باید شهر مدرن تر گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35471

به "جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در پی احیای فرهنگ ساکنان منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در پی احیای فرهنگ ساکنان منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید