حتی سونی هم به دنبال طراحی گوشی با صفحه نمایش تاشو است

به گزارش مهسان بلاگ، پس از این که برای اولین بار در ماه اکتبر سال گذشته میلادی توسط گوشی Royale FlexPai با مفهوم گوشی های تاشو از نزدیک آشنا شدیم، شرکت های بزرگ سعی کردند این عقب ماندگی خود در مقابل چنین شرکت گمنامی را جبران نمایند. به همین دلیل سامسونگ و هوآوی به فاصله کمی از یکدیگر از گوشی های گلکسی فولد و میت ایکس رونمایی کردند.

حتی سونی هم به دنبال طراحی گوشی با صفحه نمایش تاشو است

همین عجله باعث شد تا گلکسی فولد آن طور که باید مقاوم نباشد و نسخه های اولیه آن که به دست رسانه ها و یوتیوبرهای معروف رسیده بود در بخش نمایشگر تاشونده خود با مسئله ای اساسی روبرو گردد؛ موضوعی که حتی مدیر عامل این شرکت نیز به آن اعتراف کرد و علت آن را عجله سامسونگ در معرفی و عرضه گلکسی فولد پیش از سایرین دانست. هوآوی نیز با مشاهده مسائل گلکسی فولد بیان کرد که به زمان بیشتری احتیاج دارد و عرضه میت ایکس را به تعویق انداخت. شیائومی نیز از مدت ها پیش مشغول توسعه گوشی تاشو خود است، اما هنوز از این تلفن خبری نشده است.

در حالی که این نام های بزرگ در فراوری گوشی های هوشمند تاشو با مسائل بزرگی دست به گریبان هستند، خبرها از کوشش سونی برای ورود به این جمع حکایت دارد. در توییتی از یکی از افشاکنندگان به این موضوع اشاره شده است که کمپانی سونی در حال توسعه گوشی هوشمند تاشو خود است. طبق این توییت، نمونه آزمایشی این گوشی به نمایشگر لوله شونده ساخت ال جی، دوربین با زوم 10 برابر و باتری 3220 میلی آمپر ساعتی مجهز است. اگرچه ظرفیت باتری کمی عجیب به نظر می رسد، اما سونی به طور همزمان در حال کار بر روی چند نمونه آزمایشی است. نمونه دیگری نیز وجود دارد که از چیپست میان رده اسنپ دراگون 7250 استفاده می نماید، اما گفته می گردد نسخه نهایی قرار است با استفاده از چیپ پرچم دار اسنپ دارگون 855 و مودم اسنپ دراگون X50 فراوری گردد. بنابراین، گوشی تاشو سونی از فناوری 5G نیز پشتیبانی خواهد نمود. طبق این توییت، گوشی مذکور تا قبل از انتها 2019 یا اوایل سال 2020 رونمایی خواهد شد.

بر خلاف گلکسی فولد یا میت ایکس، در این توییت به استفاده از طراحی حلزونی برای این گوشی اشاره شده است. به این معنی که نمایشگر مستطیلی شکل این گوشی قابلیت تغییر حالت و لوله شدن را دارد. پیش از این سامسونگ پتنتی مشابه را به ثبت رساند و در سال 2016 نیز یک نمونه آزمایشی از نمایشگر OLED لوله شونده خود را رونمایی کرد. در پتنت سامسونگ از ریل هایی برای باز شدن نمایشگر در ابتدا و انتهای آن استفاده می شد که می توانست این دستگاه را به یک تبلت تبدیل کند.

این نوع نمایشگرها احتمالا مسائلی خواهند داشت از جمله استحکام و یا مقاومت در مقابل گرد و خاک. در مدل های آسیب دیده گلکسی فولد نیز مشاهده کردیم که جسم خارجی کوچکی در فضای بین قسمت تاشونده نمایشگر باعث ایجاد مشکل شده بود. همچنین برخی از اینفولئنسرها در آنالیز خود از این گوشی اعلام نموده بودند که قسمت لولای میانه نمایشگر باعث جذب گرد و خاک در زیر آن می گردد. گفته می گردد سامسونگ برای جلوگیری از این اتفاق اندازه فضای خالی آن قسمت را کاهش داده است.

با توجه به مسائل سامسونگ و هوآوی که در حال حاضر به ترتیب در رده های اول و دوم فراوریکنندگان گوشی هوشمند در سطح جهانی هستند، اقدام سونی بسیار جسورانه به نظر می رسد. کمپانی ژاپنی مدت هاست که دیگر مانند سابق فروش چشمگیری را تجربه نمی نماید و حتی معرفی چندین پرچم دار در سال نیز نتوانسته کمکی به سونی بکند، تا حدی که برخی از بازارها مانند بازار آفریقا را ترک نموده است و در بازارهای اروپایی و شرق آسیا نیز فعالیت محدودی دارد. سرمایه گذاران این شرکت از وضعیت فعلی راضی نیستند و حتی عده ای کاربران معتقدند که این شرکت باید برای جلوگیری از ضرر کسب و کار موبایل خود را کنار بگذارد. همچنین، در ابتدای امسال میلادی اعلام شده بود که سونی میخواهد تا سال 2020 نیمی از بخش موبایل خود را تعلیق کند.

اما ظاهرا این شرکت قصد ندارد کاملا تسلیم گردد و به نشانه شروع مجدد، نام Xperia 1 را برای پرچم دار جدید خود انتخاب نموده است که از نمایشگر جدید با نسبت تصویر محبوب تر 21:9 بهره می گیرد که صفحه نمایش را باریک و عریض می نماید و برای نمایش محتوا در حالت افقی مناسب است. این صفحه نمایش 6.5 اینچی از پنل AMOLED با رزولوشن 3840 × 1644 پیکسل و تراکم پیکسلی 643 پیکسل بر اینچ استفاده می نماید. باید دید خیز سونی برای ایجاد تغییرات و بهبود پرچم دارهای فعلی و همچنین ورود به حوزه های جدید مانند گوشی های تاشو می تواند جانی تازه به سونی موبایل ببخشد یا ژاپنی ها باز هم با شکست روبرو می شوند.

منبع: Phonearena

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12080

به "حتی سونی هم به دنبال طراحی گوشی با صفحه نمایش تاشو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتی سونی هم به دنبال طراحی گوشی با صفحه نمایش تاشو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید