حواشی عکس های جنجالی مهران مدیری در پاریس ، خدا را شکر من مدیری نیستم

به گزارش مهسان بلاگ، چند روز گذشته عکس هایی از مهران مدیری در فضای مجازی منتشر شده است که از آن به عنوان مهران مدیری در پاریس یاد می گردد.

حواشی عکس های جنجالی مهران مدیری در پاریس ، خدا را شکر من مدیری نیستم

به گزارش خبرنگاران، عصر ایران نوشت: در شبکه های اجتماعی راجع به این عکس ها کامنت ها و توئیت هایی از انواع و اقسام اظهار نظرها به چشم می خورد، از فحش و ناسازا گرفته تا تمسخر، شوخی، تائید و ... البته بعضی می گویند عکس ها قدیمی و مربوط به سال 2017 است و بعضی دیگر گفته اند برای کریسمس همین سال جاری است و ... خلاصه بلبشویی سر این عکس های مهران مدیری و خانم همراهش برپا شده است.

زمانی که عکس رامبد جوان در کانادا، عکس و فیلم آزاده نامداری در اروپا، فیلم ستاره اسکندری در ترکیه منتشر شد باز از همین دست سر و صداها در جامعه بالا گرفت. خصوصا زمانی که این هنرمندان یا سلبریتی ها کسانی هستند که در تلویزیون برنامه ای داشته باشند بازتاب این اتفاق شدیدتر و وسیعتر است.

این اتفاق بهانه ای شد تا به یک صنعت معروف در جهان روزنامه نگاری بپردازیم : پاپاراتزی

پاپاراتزی در زبان ایتالیایی به پشه های سمج و مزاحم گفته می گردد. پاپاراتزی (به ایتالیایی: paparazzi) یک کلمهٔ جمع است و مفرد آن پاپاراتزو (به ایتالیایی: paparazzo) است.

سال 1960 بعد از پخش فیلم زندگی شیرین فدریکو فلینی این اصطلاح وارد فرهنگ عام و خاص مردم شد و رسمیت پیدا کرد.

داستان زندگی شیرین یک هفته از زندگی مارچلو روبینی روزنامه نگار مجله های شایعه پرداز در رم است. پاپاراتزو اسم عکاس جوان و سمجی است که رفیق و همراه مارچلو است.

بعد از نمایش فیلم، پاپاراتزو به عنوانی تبدیل شد که به همهٔ این عکاس های فضول و بی اخلاق که همه جا به کمین شکار عکس های مختلف ستاره ها نشسته اند گفته می گردد (جمعش می گردد پاپاراتزی).

عکاسان پاپاراتزی که به فتوژورنالیسم افشاگرانه معروف است، عکاسان زیرکی هستند که در دریافت عکسهای خبری از اشخاص معروف به طور مخفیانه مهارت دارند. پاپاراتزی ها کارشان تهیهٔ عکس های جالب از چهره های سرشناس به ویژه هنرمندان و ورزشکاران و نیز خانواده و نزدیکان آنان و فروش این تصاویر به مجلات مختلف است.

این عکاسان همواره در کمین سیاستمداران، خوانندگان وافراد مشهور باقی می مانند تا از آنها عکس مخفیانه بگیرند. البته رعایت حریم شخصی در این نوع عکاسی ضروری است. به طور مثال عکاس قصد ندارد وارد خانه کسی بدون اجازه گردد وعکس بگیرد. اما اگر کسی پنجره را باز گذاشته بود وعکسی از او گرفته شد این دیگر مشکل همان فرد است.

معمولاً پاپاراتزی ها کوشش می نمایند از افراد معروف در مکان های مختلف (عمومی و خصوصی) به ویژه در موقعیت های کمتر دیده شده یا دیده نشده عکس بگیرند.

برای این منظور با به دست آوردن سرنخ هایی از برنامه های عمومی یا خصوصی یک چهره مشهور، این عکاسان در مکان و زمان مورد نظر حاضر می شوند و عکس های عامه پسندی از این چهره ها تهیه می نمایند و بعدا با قیمتی گزاف آن را به آژانس های خبری، رسانه ها و ... می فروشند. مانند سایت آمریکایی تی. ام. زی (TMZ) که اخبار دسته اول و سوژه های جنجالی از سلبریتی ها را پوشش می دهد.

ما در ایران صنعت یا گروه پاپراتزی و یا سایتی با رویکردهای این فرمی نداریم که به شکل رسمی به این حرفه مشغول باشند ولی باید در نظر داشت که با توجه به تغییرات بزرگ ارتباطات عصر حاضر دیگر هر شخصی که یک گوشی تلفن همراه هوشمند داشته باشد یک پاپاراتزی بالقوه است که به راحتی می تواند بالفعل گردد.

در این زمانه با استناد به همین نمونه های مهران مدیری، رامبد جوان، ستاره اسکندری و آزاده نامداری می توان گفت در هرجای جهان که باشی و در هر زمانی که باشد چشمانی ناظر وجود دارد که می تواند از شما عکس بگیرد.

گستره پاپاراتزی از یک صنعت و حرفه تخصصی دیگر به یک اتفاق معمولی در تمام جامعه تسری یافته است و کسانی هم که به هر دلیلی در جامعه شناخته شده تر باشند در معرض این دوربین ها قرار می گیرند، حتی در لحظاتی بسیار شخصی و تنهایی که شاید فکر می کنید کس دیگری غیر از خودشان از آنها اطلاعی ندارد.

در لحظاتی که می خواهند تاکسی سوار شوند، غذایی بخورند، مسافرتی بروند، از فرط خوشحالی یا ناراحتی عکس العملی از خود نشان می دهند یا هزاران هزار موقعیت دیگر ...

با توجه به شرایط حاضر فقط می توان گفت خدارو شکر که من سلبریتی نیستم!

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31476

به "حواشی عکس های جنجالی مهران مدیری در پاریس ، خدا را شکر من مدیری نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حواشی عکس های جنجالی مهران مدیری در پاریس ، خدا را شکر من مدیری نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید