روسیه: نسخه پیشرفته اس-300 جنگ افزارهای فراصوت را سرنگون می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، فرمانده پدافند هوایی روسیه از آزمایش پیروز نسخه پیشرفته سامانه پدافند موشکی اس-300 در شکار اهداف فراصوت اطلاع داد.

روسیه: نسخه پیشرفته اس-300 جنگ افزارهای فراصوت را سرنگون می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرمانده پدافند هوایی روسیه گفت که سامانه دفاع موشکی اس-300 این کشور در جریان یک تمرین توانست اهداف فراصوت را سرنگون کند.

به نوشته وبگاه بالگریا میلیتری سپهبد آلکساندر لئونوف فرمانده پدافند هوایی نیروهای مسلح روسیه در گفتوگو با روزنامه کراسنایا زودزا گفت: این مهم است که نظامیان و تجهیزات پشت جبهه از حملات موشک های فراصوت و بالستیک دشمن در امان باشند.آزمایش های فنی و نظامی اجرا شده قابلیت های سامانه اس-300 وی 4را برای مقابله با این نوع اهداف تایید کرد.

روز گذشته نیزولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه تنها کشور دنیا مجهز به موشک های فراصوت است.ولادیمیر پوتین سه شنبه در نشستی با حضور مقام های ارشد نیروهای مسلح این کشور گفت که برخلاف گذشته و در رقابت با آمریکا، روسیه برای نخستین بار در تاریخ خود به سطح بسیار بالا در طراحی جنگ افزارهای جدید رسیده است.(جزئیات بیشتر)

این در حالی است که آمریکا اعلام نموده قصد ساخت و توسعه جنگ افزارهای فراصوت را دارد.

اس-300 وی 4

سامانه اس-300 برای دفاع برابر هواپیماها و موشک های کروز وارد پدافند هوایی اتحاد جماهیر شوروی شد. تغییرات بعدی نیز برای رهگیری موشک های بالستیک بر روی آن انجام شد.این سامانه کاملا اتوماتیک است.اس -300 یکی از قدرتمندترین سامانه های موشکی است که هم اکنون در آسیا و اروپای شرقی از جمله سه کشور عضو ناتو بلغارستان، یونان و اسلواکی استفاده می گردد.ایران نیز از جمله دارندگان این سامانه موشکی محسوب می گردد. نسخه های اس-400 و 500 نیز اینک در خدمت ارتش روسیه و بعضی دیگر از جمله ترکیه واقع شده است.

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31187

به "روسیه: نسخه پیشرفته اس-300 جنگ افزارهای فراصوت را سرنگون می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: نسخه پیشرفته اس-300 جنگ افزارهای فراصوت را سرنگون می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید