عربستان، شکایت شهروندان سعودی از افزایش فقر و بیکاری در دوره ملک سلمان

به گزارش مهسان بلاگ، در سایه تشدید فقر و بیکاری در عربستان، بسیاری از شهروندان سعودی به دلیل شرایط نابسامان این کشور و بحران اقتصادی شکایت های خود را از خلال ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر می نمایند.

عربستان، شکایت شهروندان سعودی از افزایش فقر و بیکاری در دوره ملک سلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، سایت های شبکه های اجتماعی در عربستان سعودی مملوء از فیلم های شکایت شهروندان سعودی از فقر و گرسنگی در زمان حکومت ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است.

ملت سعودی از فقر، گرسنگی و ناتوانی در پرداخت هزینه های اجاره و هزینه برق و آب شکایت دارند.

یک شهروند سعودی ویدیویی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و از خفقان و بحران مالی در عربستان سعودی که یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است، شکایت کرد. این شهروند سعودی که به عنوان نگهبان کار می نماید در این کلیپ می گوید: درآمد کافی ندارد و به دلیل فقر مالی وسیله حمل و نقل نیز ندارد و او حتی قادر به پرداخت کرایه وسیله حمل و نقل به محل کارش نیست.

وی در ادامه توضیح داد که در عربستان شرایط بسیار بدی حاکم است و حتی نمی تواند اجاره آپارتمانی را که در آن زندگی می نماید، بپردازد و هر لحظه صاحب مسکن ممکن است او و خانواده اش را جواب کند.این شهروند سعودی در ادامه از تمام کسانی که ویدیو وی را دیدند خواست تا شکایت ها و گله های وی را منتشر نمایند تا شاید کسانی بتوانند به او یاری نمایند.

ملت سعودی از گسترش فقر و نرخ بیکاری ، سیاست متزلزل رژیم آل سعود، متلاشی شدن سیاست مالی این رژیم و همچنین گسترش فساد در عربستان رنج می برند.فقر یک پارادوکس آشکار در عربستان کشوری نفت خیز است. اگرچه عربستان در فراوری نفت در دنیا اولین کشور است اما فقر و بیکاری در میان ملت این کشور بیداد می نماید، اما رژیم آل سعود عامدانه از خلال رسانه ها نرخ فقر و بیکاری را پنهان می نماید.

حضور زنان کم درآمد در مکه المکرمه 24 درصد ، ریاض 16 درصد و استان شرقی 10 درصد است و بیش از 40 درصد سعودی ها مسکن ندارند. 12 میلیون شهروند سعودی برای کاهش فقر در سال 2016 از دولت برنامه های پشتیبانی خواستند که 64 میلیارد در عربستان در دست خانواده آل سعود واقع شده است.

طبق آخرین آمار 4 میلیون از شهروندان سعودی زیر خط فقر زندگی می نمایند. 2 میلیون کارمند حقوق مکفی ندارند. 2 میلیون شهروند واجد الشرایط، بیکار هستند. بدهی عمومی عربستان نیز 854 میلیارد دلار برآورد شده است.

تبعیض منطقه ای در عربستان حاکم است در حالی که بعضی محله ها غنی و دیگر مناطق این کشور در فقر به سر می برند و این یک واقعیت تکان دهنده در عربستان است و استان های مانند عسیر، جیزان و نجران در مقایسه با سایر مناطق از فقر رنج می برند.

همچنین بر اساس آمار مرکز ملی اطلاعات در مورد بیکاری ، بیش از یک میلیون سعودی تا خاتمه سال 2019 جویای کار بودند که حدود 60٪ از افراد جویای کار دارای مدرک دانشگاهی هستند ، در حالی که تعداد بیکاران همچنان در سه ماهه اول سال 2020 افزایش یافت.

با وجود اصلاحات مالی که بیش از دو سال پیش شروع شده و آنگونه که ولیعهد سعودی در مورد چشم انداز خود تبلیغ می کرد، فرصت های شغلی یا توسعه سایر صنایع غیر نفتی توفیق چشمگیری ایجاد نشده است.

بر اساس گزارش فعالان در توئیتر، مقامات سعودی نرخ واقعی بیکاری در عربستان را اعلام نمی نمایند. افراد بیکار در عربستان تاکید کردند که مقامات سعودی نتوانسته اند بیکاری را کاهش دهند و به وعده هایی که داده اند عمل نکردند. این افراد به دنبال مجموعه ای از وعده های مقامات مبنی بر حل بحران بیکاری، خواهان راه حلی برای سنجش مهارت ها و شایستگی افراد بیکار شدند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 83364

به "عربستان، شکایت شهروندان سعودی از افزایش فقر و بیکاری در دوره ملک سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، شکایت شهروندان سعودی از افزایش فقر و بیکاری در دوره ملک سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید