قیمت نفت خام یک درصد جهش کرد

به گزارش مهسان بلاگ، کاهش فراوری ونزوئلا و ایران و درگیری های لیبی بازار را به سوی کمبود عرضه نفت پیش می برد و همین موجب شد قیمت نفت 1 درصد جهش کند.

قیمت نفت خام یک درصد جهش کرد

مهر به نقل از رویترز نوشت: در سرانجام معاملات روز آدینه (بامداد شنبه 24 فروردین به وقت تهران)، کاهش فراوری ونزوئلا و ایران و درگیری های لیبی بازار را به سوی کمبود عرضه نفت پیش می برد و همین موجب شد قیمت نفت 1 درصد جهش کند. این در حالی بود که داده های مالی چین نگرانی ها در خصوص کند شدن اقتصاد دنیا را کاهش داد.

دلار هم در برابر یورو به پایین ترین سطح خود در بیش از 2 هفته اخیر دست یافت که باعث شد نفت برای خریداران غیردلاری ارزان تر تمام گردد و تقاضا بالا برود.

در سرانجام معاملات روز آدینه، قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ مارک بین المللی قیمت نفت، 72 سنت یا 1.02 درصد جهش کرد و به 71.55 دلار رسید.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی آی، در سرانجام معاملات، با 31 سنت یا 0.5 درصد افزایش، در 63.89 دلار بسته شد.

هر دو بنچ مارک به سود هفتگی حدود 1 درصدی دست یافتند. این سومین هفته سود متوالی برای برنت و ششمین هفته رشد متوالی نفت خام تگزاس غرب آمریکا است.

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، شرکت های نفتی آمریکایی، این هفته برای دومین هفته پیاپی، تعداد چاه های فعال این کشور را افزایش دادند و آن را به 833 حلقه رساندند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7972

به "قیمت نفت خام یک درصد جهش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت خام یک درصد جهش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید