لاوروف: مواضع آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا تغییری در وضعیت الحاق کریمه به روسیه نمی دهد

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر خارجه روسیه با اشاره به افزایش سفر هیئت های سیاسی، اجتماعی، تجاری و فرهنگی خارجی به جمهوری کریمه، تأکید کرد الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه موضوعی تمام شده است و بیانیه های آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو، تغییری در این وضعیت نخواهد داد.

لاوروف: مواضع آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا تغییری در وضعیت الحاق کریمه به روسیه نمی دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که مسئله الحاق شبه جزیره کریمه به خاک فدراسیون روسیه، موضوعی تمام شده است و انتشار هیچ بیانیه ای از طرف آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو، تغییری در این وضعیت بوجود نخواهد آورد.

لاوروف عصر دیروز در سخنرانی در رونمایی از مجموعه اسناد کریمه در توسعه روسیه: تاریخ،سیاست، دیپلماسی که در آرشیو اسناد وزارت خارجه قرار گرفت، با اعلام این مطلب گفت: علاوه بر این، در این اواخر شبه جزیره کریمه شاهد سفر هیئت های نمایندگی سیاسی، اجتماعی، تجاری و فرهنگی طیف وسیعی از کشورهای خارجی، از جمله کشورهای اروپایی بوده و این میهمانان خارجی با چشم خود شاهد واقعیت رخ داده در جمهوری کریمه کنونی بوده و متقاعد شده اند که مردم این منطقه آزادانه و به خواست خود در همه پرسی الحاق کریمه به روسیه شرکت کرده و از این مسئله کاملا رضایت دارند.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه حتی در برخی کشورها، گروه های دوستی با کریمه ایجاد شده، افزود: مسکو در آینده نیز به تلاش سیاسی و اطلاعاتی خود برای روشن شدن واقعیات مربوط به بازگشت شبه جزیره کریمه به ترکیب روسیه ادامه داده و وزارت خارجه تلاش می کند تا روابط بین المللی و اقتصاد خارجی این شبه جزیره را در راستای خط مشی واحد سیاست خارجی کشور، تقویت کند.

سرگئی لاوروف همچنین توضیح داد که مجموعه کریمه در توسعه روسیه: تاریخ،سیاست، دیپلماسی، شامل اطلاعات کاملی درباره تاریخ بیش از دویست ساله شبه جزیره کریمه از زمان امپراطوری بزرگ روسیه بوده و کاملترین اسنادی است که تاکنون درباره این منطقه منتشر شده و دربرگیرنده ابعاد مختلف حیات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شبه جزیره کریمه و نقش این منطقه در روند توسعه کشور فدراسیون روسیه است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8493

به "لاوروف: مواضع آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا تغییری در وضعیت الحاق کریمه به روسیه نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: مواضع آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا تغییری در وضعیت الحاق کریمه به روسیه نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید