مدیر اجرایی هواوی اعتراف کرد بدون پشتیبانی گوگل به مشکل برمی خورند

به گزارش مهسان بلاگ، پس از مدت ها بحث و جدل بر سر تحریم های ایالت متحده بر ضد هواوی و پیوستن گوگل به این تحریم ها و حذف اپلیکیشن ها و سرویس های این شرکت از روی گوشی های هواوی، یک مدیر اجرایی این غول چینی به فایننشال تایمز گفته است عدم دسترسی به برنامه های گوگل یک مشکل بزرگ برای هواوی است.

مدیر اجرایی هواوی اعتراف کرد بدون پشتیبانی گوگل به مشکل برمی خورند

این مدیر اجرایی اعتراف نموده است سال ها طول می کشد تا شرکت هواوی بتواند اپلیکیشن های جایگزین خود را توسعه دهد.

این اعتراف از سوی یک مدیر اجرایی هواوی از این جهت اهمیت دارد که تا کنون مقامات ارشد هواوی اظهار کردند تحریم های گوگل هیچ تاثیری بر کسب وکار این شرکت و از جمله بازار گوشی های هوشمند آن ها نخواهد داشت.

جوی تان، معاون روابط عمومی هواوی در امور سرویس های ایالات متحده می گوید چالش برانگیزترین قسمت بدون سرویس های گوگلی مانند پلی استور یا اپلیکیشن هایی مانند کروم و گوگل مپس است.

البته، تان تاکید دارد هواوی از سال های پیش روی سیستم عامل هارمونی او اس (HarmonyOS) کار نموده و می تواند جانشینی برای اندروید با سرویس های گوگل باشد. هواوی در ماه آگوست به طور رسمی از هارمونی او اس برای تجهیزات جانبی و اینترنت اشیا رونمایی کرد ولی هنوز تصمیم بر جایگزین کردن آن به جای اندروید در گوشی های هوشمند ندارد.

گوشی های اندرویدی بدون گوگل

هواوی در ماه می و به دنبال دستورالعمل رییس جمهور امریکا، دونالد ترامپ، برای تحریم همه جانبه این شرکت به دلایل امنیتی، پشتیبانی کامل اندروید و سرویس های گوگل را از دست داد.

آلفابت، شرکت مادر گوگل مجوز استفاده از اندروید هواوی را لغو کرد و این شرکت از سری گوشی های میت 30 اقدام به استفاده از نسخه منبع باز اندروید کرد. در این اندروید، امکان نصب و استفاده از سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل وجود ندارد. البته، بعد ترفندهای دستی برای راه اندازی آن ها به کاربران آموزش داده شد.

هفته گذشته، هواوی اظهار داشت با وجود اینکه ایالات متحده این شرکت را تحریم نموده و در فهرست سیاه قرار داده است؛ 185 میلیون گوشی در سه ماهه نخست سال 2019 فروخته است که افزایشی 26 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

اما همه این گوشی ها با سرویس ها و برنامه های گوگل بودند و باید دید در سه ماهه چهارم سال 2019 میزان فروش هواوی چه وضعیتی پیدا خواهد نمود.

منبع

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24345

به "مدیر اجرایی هواوی اعتراف کرد بدون پشتیبانی گوگل به مشکل برمی خورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر اجرایی هواوی اعتراف کرد بدون پشتیبانی گوگل به مشکل برمی خورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید