نصب اپلیکیشن ماسک از فردا در تمام ادارات استان، کاهش 50 درصدی مراجعان به مراکز بهداشتی اصفهان

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/اصفهان سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: از فردا چهارشنبه 3 دی ماه تمام مراکز اداری باید مجهز به اپلیکشن ماسک شوند تا این ادارات با اسکن کارت ملی مراجعان تشخیص بدهند که قبلا فرد در چه تاریخی به کرونا مبتلا بوده است.

نصب اپلیکیشن ماسک از فردا در تمام ادارات استان، کاهش 50 درصدی مراجعان به مراکز بهداشتی اصفهان

حجت الله غلامی، شامگاه (دوشنبه- 2 دی ماه) در نشست خبری که به صورت اینترنتی برگزار گردید، اظهار کرد: امروز شصت و سومین جلسه ستاد استانی کرونا برگزار گردید که بخشی از جلسه اختصاص به بزرگداشت روز پرستار داشت و تعدادی از پرستاران به صورت نمادین در جلسه حضور داشتند و بخشی از خواسته های آنان در جلسه مطرح شد.

وی اضافه نمود: در جلسه امروز ستاد دانشگاه علوم پزشکی گزارشی ارائه داد که طرح جامع محدودیت ها از اول آذر تا کنون سبب کاهش 50 درصدی مراجعات به مراکز بهداشتی شده است و موارد بستری و تست مثبت نسبت به موج سوم کرونا تا یک پنجم کاهش یافته است که نشان از رعایت دستورالعمل ها تا 85 درصد در استان را دارد.

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: در ادامه محدودیت ها شرایط رنگ بندی شهرستان های استان تغییر پیدا نموده که بر اساس آن هم اکنون شهرستان های بویین و میاندشت، فریدونشهر، چادگان، نجف آباد، مبارکه، خور و بیابانک، برخوار و دهاقان دارای شرایط زرد هستند که در نتیجه 34 درصد شهرهای استان از نظر شیوع ویروس کرونا زرد هستند.

غلامی گفت: محدودیت ها در شهرهای زرد مطابق همان پروتکل های قبل اعمال می گردد که بر این اساس محدودیت تردد را در این شهرها نداریم و حضور کارمندان در شهرهای زرد دو سوم است و مدارس باز هم به شکل غیر حضوری است. همچنین مراکز فرهنگی و مذهبی در این شهرها به طور محدود می توانند فعالیت نمایند.

وی اضافه نمود: در جلسه ستاد بعضی مشاغل مورد بازنگری قرار گرفتند. بر این اساس فراوری نمایندگان و فروشندگان گز و شیرینی با رعایت دستورالعمل ها و فاصله گذاری اجتماعی از گروه 2 مشاغل به گروه یک انتقال یافتند و از فردا چهارشنبه می توانند فعالیت نمایند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، توضیح داد: بحث آرایشگاه های زنانه در ستاد ملی مطرح شد که با رعایت پروتکل ها و کنترل مراجعان به وسیله سامانه ماسک از گروه شغلی 3 به گروه شغلی دو قرار می گیرند.

غلامی گفت: بحث مهم امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا فعال شدن اپلیکیشن ماسک در تمام ادارات است که از فردا چهارشنبه 3 دی ماه تمام مراکز اداری باید مجهز به اپلیکشن ماسک شوند تا این ادارات با اسکن کارت ملی مراجعان تشخیص بدهند که قبلا و در چه تاریخی فردی به کرونا مبتلا بوده است. فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن سریعا باید به این سیستم مجهز شوند.

وی گفت: امروز لیست اداراتی که مصوبه ها را انجام داده بودند بسیار محدود بود و به خصوص در شهرداری ها و دادگستری ها باید مصوبه ها دقیق اجرا گردد چرا که این مراکز مراجعه نمایندگان زیادی دارند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، اظهار کرد: حضور دانش آموزان ابتدایی پایه اول و دوم در مدارس به تصمیم گیری در 15 روز آینده با توجه به رنگ بندی استان موکول شد که نهایتا با توجه به رنگ بندی ها تصمیم گیری می گردد و شهرستان های سفید در اولویت هستند.

غلامی گفت: ساعت کار اتوبوسرانی و مترو مشابه ساعات قبل است و پلیس راهور با پلاک های غیر بومی در شهرهای نارنجی برخورد می نماید. همچنین در مورد امتحان دانشجویان هنوز تصمیی گرفته نشده است و باید این موضوع از تهران ابلاغ گردد.

وی اضافه نمود: حضور کارمندان مانند گذشته در شهرهای قرمز یک سوم، نارنجی یک دوم و در شهرهای زرد دو سوم است، اما نکته مهم اجرای طرح هوشمند اپلیکیشن ماسک است که از فردا در ادارات باید اجرا گردد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، اعلام کرد: چک های برگشتی افراد در این مدت طبق مصوبه ستاد استانی در سابقه شخص صادر نماینده چک ثبت نمی گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 72306

به "نصب اپلیکیشن ماسک از فردا در تمام ادارات استان، کاهش 50 درصدی مراجعان به مراکز بهداشتی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب اپلیکیشن ماسک از فردا در تمام ادارات استان، کاهش 50 درصدی مراجعان به مراکز بهداشتی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید