نمایش انتخاباتی در محضر لینکلن

به گزارش مهسان بلاگ، پس از نسخه مرگبار نوشیدن سفید کننده برای پاکسازی بدن از ویروس کرونا و قرار دادن بیماران در برابر نور خورشید، رئیس جمهوری امریکا این بار در مصاحبه ای با فاکس نیوز، شبکه محبوبش پایین پای مجسمه آبراهام لینکلن، کوشش کرد با ایجاد قیاسی بین خود و شانزدهمین رئیس جمهوری امریکا، نمایشی انتخاباتی اجرا نموده و علاوه بر راه حل درمان، شمار تلفات کشورش و زمان دقیق فراوری واکسن را نیز اعلام کند. کوششی که بازار انتقاد علیه وی را داغ تر از قبل ساخت.

نمایش انتخاباتی در محضر لینکلن

به گزارش تایم، شامگاه یکشنبه و در مراسم مجازی عظیمداشت لینکلن، ترامپ در کنار مجسمه عظیم آبراهام لینکلن، مقابل خبرنگار فاکس نیوز نشست و بیش از دو ساعت به سؤالات ویدئویی مردم از رئیس جمهوری پاسخ داد. او که فرصت زیادی تا رقابت انتخاباتی 2020 ندارد و ویروس کرونا نیز مانند ابزار مخرب رقیب، شانس پیروزی را بیش از پیش برای او کمرنگ نموده است، رو به مردم گفت: بهبود شرایط مالی بدون به خطر انداختن زندگی مان امکانپذیر نیست. اما می توانیم از این خطر نیز عبور کنیم و با برگشت تدریجی ایالت ها به شرایط عادی هم از جان مردم حفاظت کنیم و هم چرخه اقتصاد را به جریان بیندازیم. اما او در حالی از مردم برای بازگشت به مشاغل و کسب و کارهایشان دعوت می کرد که با یک جهش 20 هزار نفری نسبت به گذشته، تلفات امریکا بر اثر ابتلا به کووید19 را بالای 90 هزار نفر توصیف کرد: این شرایط واقعاً ترسناک است اما از پس آن برمی آییم.

ترامپ در حالی روی راه چاره برداشتن محدودیت ها تأکید کرد که چندی قبل کارشناسان بهداشت عمومی اعلام کردند برداشتن محدودیت ها تا پیش از فراوری واکسن کرونا، سلامت ملت ها را به خطر خواهد انداخت. اما این آخرین تیر ترکش او برای تصاحب بخت پیروزی در انتخابات 2020 است. حتی مشاوران او نیز معتقدند راه اندازی چرخه مالی حتی به قیمت به خطر انداختن جان مردم، برای ارتقای صندلی ترامپ بسیار کارآمد خواهد بود. به همین خاطر نیز ترامپ با پیش بینی تخیلی و دست نیافتنی، همچنان مردم را به شکستن قرنطینه ترغیب کرد؛ فراوری واکسن تا سرانجام سال 2020 محقق می شود. اما این پیش بینی نیز منطق علمی ندارد. دکتر آنتونی فائوچی، مسئول ارشد مرکز عفونی امریکا اواخر آوریل گفت: حتی اگر کشورها خیلی زود به واکسن دست پیدا نمایند، بهره وری انبوه آن تا دست کم 8 ماه طول می کشد.

دونالد ترامپ که همچنان مدعی است ویروس کرونا از آزمایشگاه های ووهان چین بیرون آمده، معتقد است: هنوز برای اعلام پیروزی زود است. چون حتی اگر تلفات یک نفر کمتر از پیش بینی ما باشد به معنای عملکرد خوب ماست. هر که هر چه می خواهد بگوید اما ما کار درست را انجام و جان بیش از یک و نیم میلیون نفر را نجات دادیم.

او این بار برخلاف گذشته حدس ها درباره موج دوم ویروس را به سخره نگرفت و گفت: دوران این ویروس نیز می گذرد اما اینکه چه زمانی برمی شود را هیچ کس نمی داند. شاید ضروری است آتشی برایش آماده کنیم.

دنیا به ترامپ می خندد

با مروری بر بازتاب اخبار مرتبط با کاخ سفید در رسانه ها می توان واژه های شوکه کردن، گیج کردن، به خنده انداختن و... را بخوبی در تحلیل اظهارات دونالد ترامپ پیدا کرد. در سال های گذشته تحلیل های نقادانه بسیاری علیه سیاست های رؤسای جمهور پیشین امریکا نوشته می شد اما به نوشته آتلانتیک در دوره ترامپ خبری از نقد نیست بلکه دنیا تنها به اظهارات او می خندد. بپ سورگینی، یکی از بهترین تحلیلگران ایتالیایی گفت: در این روزهای سیاه و غم انگیز، حرف های دونالد ترامپ ما را سرگرم می نماید. به باور ناظران، امریکا برخلاف گذشته در این بحران پیشتاز نبود و هیچ روش نوینی برای مقابله با این ویروس نداشت. انگار دوره رهبری امریکا بر دنیا تمام شده است. اگر این پیش بینی درست از آب دربیاید، در پساکرونا باید شاهد یک تحول سیاسی پویا در جهت قدرت هژمونیک دنیا بود؛ فرصتی که چین برای تصاحب آن اقداماتش را شروع نموده است. به عبارت دیگر شاید بتوان گفت در دنیایی که همه به رئیس جمهور امریکا می خندند، چین پیروز خواهد بود. در این شرایط حتی اگر ترامپ با یاری نیروهای فرازمینی نیز، آرا را به نفع خود بالا ببرد امریکا دیگر یک قدرت برتر و قابل اتکا نخواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47892

به "نمایش انتخاباتی در محضر لینکلن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش انتخاباتی در محضر لینکلن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید