هزار و یک دلیل برای سفر به روسیه

به گزارش مهسان بلاگ، چرا به روسیه سفر کنیم

اغلب تصویری که از روسیه در پس ذهن بیشتر افراد هست این است که روسیه کشوری بسیار بزرگ با آب و هوایی سرد و خشن است که مردمی سفیدرو و چشم آبی دارد که در برهه ای از تاریخ نه چندان دور، سرنوشت بسیاری از کشورهای جهان چه در اروپا و چه در آسیا با آن در زمان شوروی ها با آن ها گره خورده بوده است. اما روسیه این سرزمین پهناور چیزی فراتر از این تصویرهای ذهنی ماست. روسیه کشوری بسیار زیبا است که جاذبه های تاریخی و طبیعی آن در هر فصلی دیدن دارند. دلیل برای این که چرا به روسیه سفر کنیم زیاد است اما ما امروز در خبرنگاران می خواهیم مهم ترین های این دلایل را برای شما بازگو نماییم پس در ادامه با ما همراه باشید.

هزار و یک دلیل برای سفر به روسیه

آب و هوا، اولین دلیل چرا به روسیه سفر کنیم !

بیایید تا یک بار برای همیشه این تصویر کلیشه ای سرزمینی پر از برف و بدون آفتاب را درباره روسیه از ذهنتان بزدایید! معمولا همیشه با تصور این که آب و هوای روسیه بسیار خشک و خشن است، گردشگران برای سفر به این کشور دچار تردید می شوند به همین خاطر باید این نکته را بدانید که؛ آن قدر تنوع آب و هوایی در روسیه زیاد است که ما می توانیم به شما قول بدهیم که قرار است حداقل از لحاظ آب و هوایی کلی به شما خوش بگذرد. سفر به روسیه آن هم در فصل بهار و تابستان می تواند یکی از بهترین گزینه های پیشنهادی از نظر آب و هوایی و همچنین فصلی برای سفر به این کشور باشد. البته کار از پیشنهاد گذشته! در این دو فصل، آمار گردشگران خارجی که به این کشور سفر می کنند بسیار افزایش پیدا می کند و پاسخی است به این سوال گردشگران که چرا به روسیه سفر کنیم مخصوصا در این فصل. مثلا؛ اوایل ماه مه (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) زمان خوبی برای بودن در کشور روسیه است.

جالب است بدانید که به خاطر وجود یک سنت قدیمی از دوران اتحاد شوروی ها روز اول مه در روسیه تعطیل است و به روز کارگر هم شهرت دارد. در ماه ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر) نیز می توانید تا شب های بدون تاریکی و روشن روسیه را تجربه کنید و با فستیوال های موزیکال و نمایشی، رویدادهای مرتبط با موزه ها و دیگر مراسم های فرهنگی آنان بدون محدودیت زمانی آشنا شوید. ماه های جولای (10 تیر تا 9 مرداد)، اوت (10 مرداد تا 9 شهریور)، اکتبر (9 مهر تا 9 آبان)، و سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) نیز ماه های بسیار مناسبی برای سفر به روسیه هستند.

روسیه WEATHER

فرهنگ جالب مردم، دلیل دیگری برای این که چرا به روسیه سفر کنیم

جواب دیگری که برای سوال چرا به روسیه سفر کنیم می تواند این باشد که شما با فرهنگ مردم این سرزمین از نزدیک آشنا شوید. کشور روسیه بیش از 150 میلیون نفر جمعیت دارد که 81 درصد آن ها فقط به زبان رسمی روسی صحبت می کنند. باقی این جمعیت زبان روسی را به عنوان زبان دوم به کار می برند. دیدن پیوندهای خانوادگی روسی ها بسیار جالب است زیرا آن ها همانند ما ایرانی ها، به تمامی اعضای خانواده خود و زندگی خانوادگی پایبند هستند. روس ها به کشور خود بسیار افتخار می کنند و از این که توانسته اند شکوفا شوند بسیار لذت می برند. روس ها هرگز نه گل زرد هدیه می دهند و متقابلا هیچ وقت هم توقع هدیه دریافت این گل را ندارند. از این دست توصیف های جالب از فرهنگ مردم روسیه زیاد است که به آن ها اشاره کنیم که البته در یک مطلب مجرا حتما این کار را خواهیم کرد.

شکم گردی در روسیه

دیگر دلیل سفر به روسیه در جواب این که چرا به روسیه سفر کنیم آن هم از نوع مهمش می تواند شکم گردی و رستوران گردی در این کشور باشد. می دانید که روسیه چقدر غذاهای خوشمزه و عالی دارد؟ در سفر به روسیه بدون شک مسئله ای از لحاظ غذایی نخواهید داشت. خوشبختانه آشپزی روسی به ذائقه و سلیقه ما ایرانی ها هم بسیار نزدیک است و با یک بار امتحان این غذاها عاشقشان خواهید شد. چبورک (Cheburek)، شاوارما (Shawarma)، ذرت آبپز (Boiled corn)، پیراشکی (Pirozhki)، دونات روسی (Doughnuts)، بیف استراگانوف (Beef Stroganoff)، بلینی (blini)، سیب زمینی پخته شده (Baked potato)، پرپچی (Perepechi)، واتروشکا (Vatrushka) و بسیاری از غذاهای دیگر، نمونه ای از غذاهای روسی اصیلی هستند که شما باید آن ها را در رستوران های روسی مزه کنید.

تاریخ غنی روسیه

دلیل سفر به روسیه و پاسخش به سوال این که چرا به روسیه سفر کنیم می تواند آشنایی و لمس از نزدیک تاریخ غنی این کشور پهناور باشد. در واقع، قرن 14 میلادی سرآغاز تاریخ این سرزمین است. این سرزمین پادشاهان بسیاری به خود دیده است اما چند تن از آن ها از همه معروف تر هستند. مثلا ایوان چهارم معروف به ایوان مخوف نخستین حاکم مسکو بود که خود را تزار نامید. در قرن 17 هم دودمان رومانف قدرت را به دست گرفت و تا مدت ها حکومت می کرد. پتر کبیر و کاترین کبیر نیز از معروف ترین پادشاهان این خاندان تشنه قدرت بودند که البته هم اصلاحات زیادی در این کشور انجام دادند. اما در نهایت امر تنها چیزی که از این پادشاهان به جای مانده است، بناهای مختلف ساختمان ها و تاریخی است که هیچ وقت نه پاک می شود و نه فراموش می کند.

جاذبه های دیدنی روسیه

دیدنی های روسیه بسیار بسیار زیاد است مخصوصا جاذبه های تاریخی این کشور اما ما بهترین جاذبه های این کشور را به عنوان دلیل سفر به روسیه برای شما می آوریم.

  • دریاچه بایکال | Lake Baikal

دریاچه بایکال یکی از جاذبه های طبیعی در روسیه است که بسیار معروف است. در واقع اگر شما کتاب جغرافیای دوران دبیرستان خود را به خوبی مطالعه کرده بوده باشید، دریاچه بایکال روسیه از آن دسته منابع طبیعی در روسیه و طبعا قاره اروپا است که اهمیت ویژه ای دارد. بایکال در جنوب سیبری و در میان ایرکوتسک و بوریاتیاست. این دریاچه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده او علت این ثبت جهانی هم این است که بایکال قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه آب شیرین در سراسر جهان محسوب می شود. اجانورانی در بایکال زندگی می کنند که فقط در این دریاچه یافت می شوند.

  • مجسمه مادر میهن | The Motherland Calls

مجسمه مادر میهن، در واقع تندیسی است که برای روس ها اررزشی فراتر از یک مجسمه و یا تندیس دارد. این مجسمه را که مامایف هم نام گذاری کرده اند، در واقع شمایل زنی است که در دفاع شهر و کشورش شمشیر به دست می گیرد و وارد کارزار جنگ می شود.

  • کاخ کرملین مسکو | Grand Kremlin Palace

در بین جاذبه هایی که در مسکو قرار گرفته اند، شاید تا همیشه مهم ترینشان کاخ کرملین است. این کاخ زیبا و استراتژیک قبلا تنها یک کلیسا بوده اما الان در حال حاضر نه تنها یک جاذبه است بلکه محل استقرار دولت روسیه و رئیس جمهورشان است. این کاخ در قرن 12 میلادی ساخته شده است اما بنای آن در قرن 16 دچار آتش سوزی شده است. .

  • کلیسای جامع سنت باسیل | Pokrovsky Cathedral

کلیسای جامع سنت باسیل رابا نام کلیسای جامع پکروفسکی نیز می شناسند. این کلیسا هم بسیار قدیمی است و هم از جمله بناهای زیبای شهر مسکو است. کلیسای جامع سنت باسیل در میدان سرخ مسکو قرار گرفته است و به دستور مستقیم یکی از معروف تزارهای روسیه یعنی ایوان مخوف ساخته شده است. این کلیسا در برهه ای از زمان بلندترین بنای موجود در مسکو به شمار می رفته است.

  • کوه های البروس | Mount Elbrus

مسکو تنها جایگاه جاذبه های دست ساز بشر نیست بلکه این شهر جاذبه های طبیه=عی دیدنی نیز دارد. کوه های البروس یکی از این جاذبه ها هستند که اتفاقا برای ما ایرانی ها هم می تواند جالب باشد. ریشه نام البروس با قله البرز یکسان است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: الی گشت
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45363

به "هزار و یک دلیل برای سفر به روسیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "هزار و یک دلیل برای سفر به روسیه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار و یک دلیل برای سفر به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید