پیشنهاد جالب سفیر صربستان برای تهرانگردی ، کدام ویژگی تهران سفیر الجزایر را شگفت زده کرد؟

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران - پریسا امیرقاسم خانی:آیین نکوداشت روز تهران از دقایقی پیش در کاخ گلستان با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و پیروز حناچی شهردار تهران شروع شد.

پیشنهاد جالب سفیر صربستان برای تهرانگردی ، کدام ویژگی تهران سفیر الجزایر را شگفت زده کرد؟

به گزارش خبرنگاران، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه، محسن هاشمی، مرتضی الویری، محمد جواد حق شناس و احمد مسجد جامعی، رئیس و اعضای شورای شهر تهران، جمعی از نمایندگان سازمان های بین المللی و نمایندگان مجلس نیز در این مراسم حضور دارند.

یکی از ویژگی های این مراسم حضور مهمان خارجی از جمله سفرای خارجی و عبدالله انوار پژوهشگر تاریخ تهران است.

  • زندگی در شب و پارک های زیاد تفاوت عمده تهران و پایتخت الجزایر است

عبدالمنعم احریز، سفیر الجزایر در ایران در مراسم نکوداشت روز تهران در گفت وگو با خبرنگاران گفت: حدود 4.5 سال است که به عنوان سفیر کشور الجزایر در ایران و شهر تهران ساکن هستم.

او اضافه کرد: به خاطر دارم نخستین باری که به تهران آمدم، اولین موضوعی که من را شگفت زده کرد، تعداد زیاد پارک های این شهر بود.

سفیر الجزایر در ایران گفت: راستش را بخواهید اصلا انتظار چنین چیزی را نداشتم؛ چرا که ما در الجزایر پارک های نسبتا کمی داریم. تنوع فعالیت های فرهنگی این شهر بزرگ و زیبا نیز موضوع دیگری بود که توجه من را به خود جلب کرد. بنابراین به نظرم، این موضوع یکی از تفاوت های تهران و پایتخت الجزایر است. از سوی دیگر، در زمینه زندگی در شب، تفاوت زیادی بین تهران و الجزایر وجود دارد؛ این که در تهران خانواده ها می توانند زمان های خوبی را در کنار هم سر نمایند، به نظرم امتیاز مثبتی است. البته آلودگی هوا یکی ازمشکلات تهران است اما تا آنجا که من می دانم، شهرداری تا کنون اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.

او همچنین اضافه کرد: این که تهران روزی مختص به خود را در تقویم ایران دارد، از نکات مثبتی است که به وسیله آن می توان اقداماتی را برای توسعه شهر و فعالیت های شهروندان انجام داد. این که شهرداری به این مسئله اهمیت می دهد، مهم است. امیدوارم ما هم بتوانیم روزی را برای پایتخت الجزایر نامگذاری و بر مبنای آن اقداماتی برای تاریخ و هویت شهر برداریم.

  • تهران بیشتر از یک شهر است

دکتر دراگانت تودوروویچ سفیر صربستان در ایران در مراسم نکوداشت روز تهران گفت: دو سال است که در ایران حضور دارم. امروز می توانم بگویم که تهران شهری خیلی بزرگ است. تهران برای من تنها یک شهر نیست. اگر از شمال تا جنوب این شهر سفر کنیم، جاها و فضاهای مختلفی در تهران به لحاظ اقلیمی و به لحاظ تاریخی وجود دارد. اگر بخواهم بگویم که چرا تهران را دوست دارم، مهمترین دلیلش فضاهای چندگانه و متنوع تهران است.

او اضافه کرد: من در تهران سه نقطه را خیلی زیاد دوست دارم. اولین نقطه تهران، محله ولنجک است. میدان تجریش دومین نقطه تهران است که آن را هم خیلی دوست دارم. سومین نقطه تهران هم مرکز شهر است. خیابان های جمهوری اسلامی و انقلاب و همچنین مناطق تاریخی مثل کاخ گلستان برایم بسیار لذت بخش است. من دوست دارم هر روز به این سه نقطه از تهران بروم. چرا که اینگونه می توانم متوجه بشوم که تهران یک شهر نیست. بلکه بیشتر از یک شهر است.

سفیر صربستان در ایران گفت: نکته دیگری که می توانم بگویم، این است که مردم در تهران بسیار مهربان هستند. مهربانی این مردم مرا یاد کشورم می اندازد و اصلا احساس غربت نمی کنم. من در این شهر بارها با مترو و تاکسی و پیاده و حتی با دوچرخه تردد داشته ام و در تمام این روزها، هیچ مسئله ای برایم پیش نیامد.

او در ادامه گفت: وقتی که از صربستان مهمان به ایران می آید، من به آنها می گویم که به تجریش و کاخ گلستان و مرکز شهر تهران حتما سربزنند. من به آنها می گویم که با رفتن به همه جای شهر می توان فهمید که مردم چگونه در این شهر زندگی می نمایند.

به گفته او چندی پیش به شهر ری رفتم. شهر ری 11 هزار سال سابقه دارد و این نشان می دهد که تهران هم سابقه طولانی دارد.

سفیر صربستان در ایران به خبرنگاران گفت: بلگراد پایتخت صربستان شباهت زیادی به تهران به لحاظ انسانی دارد. مهربانی مردم تهران مرا یاد بلگراد می اندازد. بسیاری از هموطنانم که به ایران سفر نموده اند، به من این موضوع را گفته اند که مردم تهران خیلی مهربان هستند.

او در خصوص هفته تهران نیز گفت: در خصوص هفته تهران، می توان به مناطق مختلف تهران رفت. به عنوان مثال دریاچه (شهدای خلیج فارس) فضای خوبی برای پیاده روی دارد. یک روز از همین هفته را باید به شهر ری اختصاص داد. چرا که تهران از دل ری زاده شده است. حتما به بازار تهران نیز باید توجه کرد. همچنین باید در خیابان ولیعصر از ابتدای آن در راه آهن تا انتهای آن تا تجریش قدم زد. به کوه های تهران هم باید رفت. چرا که کوه های شمال تهران به عنوان یک شاخصه همواره چشم نواز هستند. واقعیت این است که یک هفته برای دیدن همه تهران کم است. این شهر پر از جاذبه است و می توان روزهای زیادی در این شهر گذراند و از آن لذت برد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20569

به "پیشنهاد جالب سفیر صربستان برای تهرانگردی ، کدام ویژگی تهران سفیر الجزایر را شگفت زده کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد جالب سفیر صربستان برای تهرانگردی ، کدام ویژگی تهران سفیر الجزایر را شگفت زده کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید